Chyba
  • Při nahrávání komponenty došlo k chybě: com_finder, 1

Vitamín B12 - Kobalamin

 

Dr. Michael Sharon, Komplexní výživa, Pragma, 1994

 

B12 je v těle nezbytný pro celou řadu funkcí. Je nezbytný pro aktivitu všech buněk od kostní dřeně počínaje až po nervy konče.

 

Pro striktní vegetariány je problém získat dostatek vitamínu B12 z potravy, protože se zřídka vyskytuje v rostlinné stravě. Proto, každý , kdo komletně vynechá živočišné produkty, by měl klást důraz na doplňky jako je pyl, spirulina, pivovarské kvasnice... Mimo to by tito lidé měli užívat B12 ve formě tablet.

 

Spolu s kyselinou listovou tvoří červené krvinky v kostní dřeni a tím pomáhají předcházet anémii.

 

Posiluje růst a chuť k jídlu u dětí, dodává energii, posiluje činnost mozku (učení, paměť, rovnováha) , zachovává zdravý nervový systém, pomáhá k lepšímu zpracování železa, vitamínu C, kyseliny pantotenové (B5), kyseliny listové a cholinu, stabilizuje menstruační cyklus a zabraňuje poporodním depresím.

 

Mnoho lidí si myslí, že pokud netrpí anémií, hladina B12 v jejich těle je v pořádku. Avšak nedostatek B12 se projeví až po delším čase (i několik roků) a diagnoza je obtížná. I lékařům dělá problémy najít spojitost mezi slabostí, duševními poruchami a nedostatkem B12. Slabost v končetinách, utlumené reflexy, problémy s chůzí a rozdílná teplota v různých častech těla jsou příznaky, které předcházejí chudokrevnosti způsobené nedostatkem B12.