Chyba
  • Při nahrávání komponenty došlo k chybě: com_finder, 1

Články

Selen

 

Dr. Michael Sharon, Komplexní výživa, Pragma 1994, str. 65-66

 

Selen je stopový prvek, který nejlépe působí s vitamínem E. Oba jsou antioxidanty, které chrání tělo před předšasným stárnutím a udržují mladistvou elasticitu tkání.

 

(Selen byl v posledních letech intenzivně studován a ukázalo se, že jej tělo potřebuje k tvorbě glutathionové peroxidázy, což je důležitý enzym, chránící tělo proti škodám, které způsobují superoxidy a peroxid vodíků)

 

Selen s vitamínem E minimalizuje účinky olova, kadmia a rtuti.

 

Selen snižuje riziko rakoviny, podporuje dobrý zdravotní stav srdce a redukuje některé projevy artritídy a cistické fibrózy.

 

Je koncentrován v mužské semenné tekutině a ztrácí se každou ejakulací. Dostatečná zásoba selenu může zvýšit pohlavní funkce.

 

Nedostatek selenu je příčinou předčasného stárnutí, vzniku infarktů a rakoviny. Dokonce Ústav pro výzkum rakoviny USA doporučuje selen v dávce 200mcg jako prevenci proti rakovině. Na základě epidemiologických studií se odhaduje, že jestliže je příjem selenu rovný uvedenému množství, riziko rakoviny se snižuje až o 70 %

 

Jestliže spoléháme na rostliny vyrostlé v půdě s nízkým obsahem selenu nebo s vysokým obsahem síry (síra potlačuje selen), vystavujeme se nebezpečí nedostatku selenu. Měli bychom stravu selenem doplňovat. Nedostatek selenu může být částečně nahrazen vitamínem E.

 

Selen zvyšuje imunitu, zpomaluje stárnutí, upravuje nepříjemné příznaky menopauzy, posiluje tělesnou energii a potenci, zabraňuje autoimunitním chorobám, chrání proti degenerativním chorobám.